Rabu, 04 November 2015

Adalah Semua Mengenai Veggie! 5 Buahan Sebab Sekiranya Isikan Half Plate anda

Adalah Semua Mengenai Veggie! 5 Buahan Sebab Sekiranya Isikan Half Plate anda

Saya tidak pernah membaca diet atau pemakanan sebuah buku yang menasihati mengehadkan sayur-sayuran. Sama ada Atkins diet Vegan, mereka semua berkata veggie adalah di mana ia di. Namun, kebanyakan orang adalah sama ada daging dan orang kanji atau hanya kira-kira kanji. Semua yang berkata, veggie yang membuat kemunculan semula dan kembali sebagai makanan dan untuk sebab yang baik !! Berikut adalah mengapa!

Kalori Rendah - Kebanyakan sayur-sayuran, terutamanya pelbagai hijau adalah semata rendah kalori. Secawan brokoli misalnya adalah 30 kalori, zucchini benar di sama, salad salad yang besar dengan tomato, timun dan radishes ... mungkin 100 kalori puncak. Bertentangan dengan kepercayaan popular kentang dan jagung tidak sayur-sayuran semata-mata, mereka adalah kanji di mana secawan kentang adalah 114 kalori dan secawan jagung 132. Seseorang boleh makan lebih daripada 4 cawan brokoli untuk secawan jagung. Mendapatkan gambar.

Vitamin dan mineral - Selain menjadi rendah kalori, Sayur-sayuran adalah tradisinya tinggi dengan nutrien. Mereka adalah yang paling padat nutrien mana-mana kumpulan makanan. Ambil kale, Collard hijau dan selada air misalnya. Ketiga-tiga sayur-sayuran skor yang sempurna 1000 pada skala ANDI yang mengukur kepadatan nutrien makanan. Cawan 30 kalori skor brokoli 389, jagung 44 dan kentang 31. Bukan sahaja makanan berkanji yang lebih tinggi dalam kalori, tetapi adalah lebih rendah dengan vitamin dan mineral yang diperlukan untuk kesihatan yang baik !!

Fiber - Tumbuh-tumbuhan, dengan sifat mereka, mengandungi serat dalam setiap sel. Serat, yang dipanggil selulosa, memberikan struktur loji dan apabila kita makan ia memberikan manfaat kesihatan kepada kami. Dalam badan kita, serat bertindak untuk melambatkan pencernaan supaya kita berasa kenyang lebih cepat dan makan kurang. Di samping itu, memperlahankan penghadaman bermakna kita melepaskan glukosa ke dalam aliran darah kita dalam kadar yang lebih perlahan lebih terkawal. Apabila gentian bergerak ke usus besar, flora usus menggunakannya sebagai bahan api yang menyuburkan lapisan usus. Ia menyerap kolesterol sehingga dapat dihapuskan dalam najis semasa membuat pergerakan usus yang lebih kerap dan lebih mudah untuk lulus.

Glisemik rendah - Kerana sayur-sayuran rendah kalori dengan banyak serat, mereka membuat makanan glisemik rendah yang sempurna. Makanan yang konsisten kenaikan gula dalam darah akhirnya menyebabkan rintangan insulin yang mendorong kenaikan berat badan, kencing manis dan penyakit jantung. Sayur-sayuran menjaga glukosa darah yang stabil sambil berbincang kesemua manfaat kesihatan mereka yang tersebut di atas seperti serat, vitamin dan mineral.

Fitonutrien - Jika anda tidak dijual pada veggie sudah, sebab akhir ini patut melakukannya. Fitonutrien !! Fitonutrien tidak vitamin atau mineral. Sebaliknya, mereka masih belum manfaat kesihatan lain yang dimasukkan ke dalam sayur-sayuran kegemaran anda. Tumbuhan membuat fitonutrien untuk melindungi diri daripada kulat, sinar UV, serangga dan sebagainya. Apabila anda makan tumbuhan, fitonutrien mereka memberikan ciri-ciri penyembuhan kepada anda. Sebagai contoh lycopene pelbagai khasiat telah didapati membantu mencegah kanser prostat. Zeaxanthin membantu mencegah dan membalikkan degenerasi makula. Terdapat beribu-ribu fitonutrien dalam tumbuh-tumbuhan dan banyak yang kita belum tahu semua cara ia membantu kita kekal penting dan sihat.

Ia adalah disyorkan bahawa setiap hari anda makan 5-9 hidangan buah-buahan dan sayur-sayuran sehari ... sekurang-kurangnya !! Adalah sukar untuk makan terlalu banyak dan anda benar-benar tidak boleh pergi salah menjadikan mereka ruji dalam diet anda setiap hari.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar