Rabu, 04 November 2015

Pemulihan Semulajadi Untuk Kawalan dan Penyembuhan Psoriasis

Pemulihan Semulajadi Untuk Kawalan dan Penyembuhan Psoriasis

Psoriasis adalah gangguan autoimun yang muncul sebagai patch tidak stabil dan merah pada kulit. Dalam usaha untuk sama ada kawalan atau menyembuhkan psoriasis, ramai orang beralih kepada ubat semula jadi dan rumah. Ini boleh menjadi sangat berkesan dalam rawatan atau pencegahan dan jika anda bosan dengan ubat-ubatan yang keras, cuba salah satu lima rawatan rumah.

Cuba berenang cuka. Apple cider cuka mempunyai keupayaan untuk membantu melegakan dan menyembuhkan kulit terbakar dan keradangan. Ramai orang mendapati kelegaan melalui rawatan ini. Ini adalah yang terbaik di kawasan yang lebih kecil keradangan yang boleh direndam dalam cuka ini. Mencairkan cuka ke dalam mangkuk dan kemudian rendam kawasan yang dijangkiti selama beberapa minit. Ia juga boleh menjadi berkesan apabila digunakan untuk kawasan yang lebih besar dengan bola kapas.

Meliputi kawasan itu juga boleh menjadi ubat yang baik. Untuk sebab-sebab tertentu, mengurangkan pendedahan satu kawasan ke udara membantu mereka pulih lebih cepat. Jika memohon salap topikal atau losyen, memakai losyen yang pertama dan kemudian tutup adalah dengan bungkus plastik atau tampalan khas. Bungkus boleh disimpan selama beberapa jam, tetapi elakkan meninggalkannya cukup lama untuk kulit menjadi basah akibat. Ini boleh membuat kulit anda lebih mudah terdedah kepada jangkitan selanjutnya.

Psoriasis telah dikaitkan dengan kulit kering dan mempunyai kulit lembap adalah salah satu kunci untuk mengawal dan mencegah jerawat. Salah satu remedi rumah yang terbaik untuk memastikan bahawa kulit anda menerima kelembapan yang mencukupi ialah dengan menggunakan minyak zaitun panas. Memanaskan minyak zaitun sedikit dan kemudian perlahan-lahan urut ke kulit. Ini amat membantu apabila psoriasis berlaku pada kulit kepala. Ia boleh dicuci daripada rambut dan harus digunakan sebelum mencuci.

Cuba gunakan garam Epsom di dalam bilik mandi. Jering dalam tab dengan garam membantu mengurangkan bengkak dan boleh mempercepatkan proses penyembuhan. Jika anda mengalami patch lebih besar daripada keradangan atau ia muncul dalam keras untuk dicapai kawasan, ini adalah cara yang baik untuk memastikan bahawa anda merawat semua kawasan. Rendam selama sekurang-kurangnya sejam untuk keberkesanan maksimum dan ikut arahan pada garam Epsom bekas untuk menambah kepada mandi.

Mencuba produk tar yang mengandungi. Tar terkandung dalam beberapa syampu, krim, dan gali mandi. Ia telah terbukti untuk melonggarkan skala psoriasis dalam ramai orang. Minyak mandi yang mengandungi tar biasanya yang paling berkesan, jadi cuba pilihan ini jika ada. Ini adalah bahan yang selamat untuk digunakan dan manakala tidak difahami sepenuhnya, boleh membantu untuk mengurangkan gejala dan memperbaiki kesihatan keseluruhan. Kesihatan dan kesejahteraan Kebanyakan kedai-kedai membawa produk yang mengandungi tar dan ia biasanya diiklankan di botol, menjadikannya mudah untuk mencari di kedai-kedai.

Walaupun psoriasis boleh menjadi masalah yang mengecewakan untuk mempunyai, jika anda bimbang tentang kesan bahawa bahan kimia dan ubat-ubatan preskripsi boleh mempunyai masa ke masa, pertimbangkan ubat-ubatan ini semula jadi. Mereka adalah selamat untuk kegunaan harian dan tidak akan merosakkan kulit selanjutnya. Ia adalah mungkin untuk mengawal dan menyembuhkan psoriasis, jadi cuba salah satu daripada ubat-ubatan ini pada masa akan datang anda mengalami pelepasan diri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar