Rabu, 04 November 2015

Apa boleh dimakan Pemulihan Sebagai Asli untuk Senak

Apa boleh dimakan Pemulihan Sebagai Asli untuk Senak

Senak dikatakan keadaan kesihatan apabila seseorang itu tidak mampu untuk menghadamkan semua atau beberapa jenis makanan tertentu. Ini mungkin disebabkan oleh pelbagai faktor seperti tabiat pemakanan yang salah dan sebab-sebab gaya hidup atau oleh isu-isu pencernaan yang lain.

Antara punca-punca yang paling biasa senak adalah

Minum alkohol
Terlalu banyak minuman berkarbonat
Ubat tertentu seperti aspirin atau antibiotik
Makan terlalu banyak coklat
Terlalu banyak makan pada satu masa
Makan cepat dan tanpa mengunyah
Makan apabila emosi ke bawah
Ulser dan merokok
Pedas, berminyak dan lemak makanan yang kaya
Gastrik (perut keradangan)
Orang mengambil ubat-ubatan biasa apabila mereka mengalami isu-isu pencernaan tetapi ramai yang tidak sedar jika ini boleh menyebabkan beberapa kesan sampingan. Mengambil beberapa jenis makanan yang enak sebagai ubat semula jadi untuk senak boleh membantu tanpa kebangkitan kecacatan.

Sesetengah makanan yang baik sebagai ubat semula jadi untuk senak

Hanya mengambil ubat jenis makanan berasaskan semula jadi di bawah disebut senak boleh membantu isu-isu pencernaan anda yang berkaitan dengan tinggal amnya.

Bananas- Pisang diterima secara universal jenis makanan untuk membawa bantuan segera kepada senak kerana ia tidak mengganggu perut. Itulah sebab atlet mengambil pisang sebagai tenaga booster untuk tidak menyakitkan perut. Pisang mempunyai pektin, yang mengukuhkan pergerakan usus.
Papaya- Papaya adalah satu lagi perut menenangkan makanan dan menggalakkan penghadaman, membantu dan juga membantu dalam sembelit kerana ia mengandungi papain yang rosak protein dan melegakan perut dan senak.
Beras- Rice adalah pilihan makanan cacat cela percuma yang hambar dan menyerap cecair dan menambah pukal kepada najis. Sama sekali tidak ada kesan sampingan makan nasi, ya kuantiti penyerapan mungkin mempunyai beberapa kesan ke atas badan.
Yoghurt- Yogurt mempunyai budaya aktif yang baik untuk fungsi keseluruhan semua fungsi badan. Ia melegakan perut dengan fungsi bakteria yang baik. Hanya makan yogurt atau dadih dengan nasi dan senak akan menjadi satu perkara yang telah lalu. Pastikan anda memilih yogurt yang mempunyai budaya hanya aktif yang boleh meningkatkan bakteria 'baik'.
Halia dan halia garlic- dan bawang putih yang lain ubat semula jadi untuk senak berdasarkan besar jenis makanan yang perlu disedut dalam kuantiti yang sederhana secara langsung dan diambil bercampur dengan makanan dan mengurangkan kesan yang senak secara semulajadi
Ini adalah sebahagian daripada ubat ajaib semulajadi sesaorang boleh bergantung kepada untuk mendapatkan bantuan daripada senak. Berpegang kepada ubat-ubatan ini bermula senak tolak apa-apa kecacatan. Semua yang terbaik!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar