Rabu, 04 November 2015

Pilihan semula jadi untuk Berurusan Dengan Diabetes

Pilihan semula jadi untuk Berurusan Dengan Diabetes

Perubatan semula jadi atau alternatif telah digunakan selama berabad-abad untuk pelbagai penyakit termasuk kencing manis. Diabetes adalah penyakit di mana pankreas menghasilkan tiada atau terlalu sedikit insulin untuk memproses glukosa dalam darah. Diabetes sama ada diwarisi, Jenis Diabetes 1; atau ia disebabkan oleh obesiti dan gaya hidup tidak aktif, Jenis Diabetes 2. Ia adalah penyakit yang sangat serius yang perlu dikawal setiap hari kerana ia boleh membawa kepada kematian awal. Sebelum lelaki menemui cara untuk membuat pesakit insulin tiruan telah disuntik dengan insulin haiwan, dan keputusan yang baik, kini anda boleh dapati di pasaran kedua-dua haiwan dan insulin tiruan.

Diabetes tidak boleh diubati tetapi ada cara semulajadi yang menyimpannya di dalam semakan dan menyumbang kepada mengurangkan jumlah ubat yang perlu untuk mengawalnya. Diet yang kaya dengan serat dan rendah pada karbohidrat akan membantu menjaga glukosa ke bawah. Teh herba digunakan untuk membersihkan sistem pencernaan dan menyucikan hati dan buah pinggang yang sentiasa di bawah tekanan yang besar apabila paras glukosa meningkat. Pesakit kencing manis yang makan kompulsif boleh cuba rawatan akupunktur untuk mengurangkan keinginan. Ginseng dan moringa dalam makanan atau teh akan memberikan anda stamina dan tenaga untuk pergi sepanjang hari tanpa perlu makan dalam jumlah yang besar makanan. Kekurangan magnesium dikaitkan dengan kesukaran untuk memproses insulin, banyak sayur-sayuran boleh menyediakan diabetes dengan jumlah yang mencukupi mineral ini setiap hari.

Tidak banyak yang boleh anda lakukan dengan Jenis Diabetes 1 kerana badan anda tidak menghasilkan insulin sama sekali. Diabetes Jenis 2 adalah berbeza, ia adalah mungkin untuk menggunakan kaedah semula jadi untuk mengurangkan tahap glukosa dalam badan pesakit ke titik di mana tiada ubat perlu. Mengubah tabiat makan, setengah jam senaman setiap hari, banyak serat dan kurang karbohidrat, kurang gula dan makanan ringan, semua ini adalah perkara-perkara kecil pesakit kencing manis boleh lakukan untuk mengurangkan pengambilan atau ubat itu dan glukosa di dalam semakan di masa yang sama. Perubatan semula jadi boleh membantu dalam banyak cara untuk mengurangkan tahap glukosa dalam darah, senaman, cara-cara yang lebih baik daripada makan dan banyak rehat pasti akan melakukan kerja untuk mengurangkan pengambilan ubat-ubatan dan bimbang, ini adalah satu proses pembelajaran, bersabar dan anda akan merasai perubahan serta-merta. Satu faktor yang paling penting untuk mengambil kira bahawa pesakit kencing manis tidak harus berhenti mengambil ubat masing-masing tanpa kebenaran doktor. Ia terpulang kepada beliau untuk membuat keputusan bila dan berapa banyak ubat akhirnya akan dikurangkan. Ini adalah satu proses, bukan acara dalam sekelip mata, ia adalah sangat penting bagi pakar perubatan kami untuk memainkan peranan yang aktif di dalamnya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar