Rabu, 04 November 2015

Puasa sekejap-sekejap untuk wanita

Puasa sekejap-sekejap untuk wanita

Bagi wanita yang berminat untuk menurunkan berat badan, puasa sekejap mungkin kelihatan seperti pilihan yang hebat, tetapi ramai orang ingin tahu, sekiranya wanita cepat? Adakah puasa sekejap berkesan untuk wanita? Terdapat beberapa kajian penting tentang puasa sekejap yang boleh membantu untuk menjelaskan mengenai trend ini menarik pemakanan baru.

Puasa sekejap juga dikenali sebagai ganti hari puasa, walaupun terdapat pasti beberapa variasi pada diet ini. The American Journal of Clinical Nutrition dilakukan satu kajian baru-baru ini yang mendaftar 16 lelaki dan wanita gemuk pada program 10 minggu. Pada hari-hari puasa, peserta mengambil makanan kepada 25% daripada keperluan tenaga dianggap boleh diperolehi. Selebihnya masa, mereka diberi kaunseling pemakanan, tetapi tidak diberi garis panduan tertentu untuk diikuti pada masa ini.

Seperti yang dijangka, para peserta kehilangan berat badan kerana kajian ini, tetapi apa yang penyelidik benar-benar mendapati menarik beberapa perubahan tertentu. Sampel kajian terdiri dari semua masih gemuk selepas hanya 10 minggu, tetapi mereka telah menunjukkan peningkatan dalam kolesterol, LDL-kolesterol, trigliserida, dan tekanan darah sistolik. Apa yang membuatkan ini satu find menarik ialah kebanyakan orang untuk mengurangkan berat badan lebih banyak lagi peserta kajian sebelum melihat perubahan yang sama. Ia adalah find menarik yang telah mendorong sejumlah besar orang ramai untuk mencuba berpuasa.

Puasa sekejap untuk wanita mempunyai beberapa kesan yang baik. Apa yang membuatkan ia sangat penting bagi wanita yang cuba untuk menurunkan berat badan adalah bahawa wanita mempunyai kadar lemak lebih tinggi dalam tubuh mereka. Apabila cuba untuk menurunkan berat badan, badan utama yang membakar melalui kedai karbohidrat dengan 6 jam pertama dan kemudian bermula untuk membakar lemak. Wanita yang mengikuti diet dan senaman pelan yang sihat boleh berjuang dengan lemak degil, tetapi puasa adalah satu penyelesaian yang realistik untuk ini.

Puasa sekejap-sekejap Untuk Wanita Lebih 50

Jelas sekali badan kita dan perubahan metabolisme kita apabila kita mencapai menopaus. Salah satu perubahan yang paling besar bahawa wanita lebih 50 pengalaman adalah bahawa mereka mempunyai metabolisme yang lebih perlahan dan mereka mula menambah berat badan. Puasa boleh menjadi cara yang baik untuk mengubah dan mencegah pertambahan berat badan ini walaupun. Kajian telah menunjukkan bahawa corak puasa ini membantu mengawal selera makan dan orang yang mengikuti dengan kerap tidak mengalami keinginan yang sama yang orang lain lakukan. Jika anda lebih daripada 50 dan cuba menyesuaikan diri dengan metabolisme anda perlahan, puasa sekejap boleh membantu anda untuk mengelakkan makan terlalu banyak pada setiap hari.

Apabila anda mencapai 50, badan anda juga bermula untuk membangunkan beberapa penyakit kronik seperti kolesterol tinggi dan tekanan darah tinggi. Puasa sekejap telah ditunjukkan untuk mengurangkan kedua-dua kolesterol dan tekanan darah, walaupun tanpa banyak penurunan berat badan. Jika anda telah mula melihat nombor yang semakin meningkat di pejabat doktor setiap tahun, anda mungkin boleh untuk membawa mereka kembali ke bawah dengan puasa, walaupun tanpa kehilangan berat badan banyak.

Puasa sekejap tidak boleh menjadi idea yang hebat untuk setiap wanita. Sesiapa yang mempunyai keadaan kesihatan tertentu atau yang cenderung untuk menjadi hipoglisemik harus merujuk kepada doktor. Walau bagaimanapun, trend pemakanan baru ini mempunyai manfaat khusus untuk wanita yang secara semulajadi menyimpan lebih banyak lemak di dalam badan mereka dan mungkin mempunyai masalah menghilangkan kedai-kedai lemak.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar