Rabu, 04 November 2015

Faedah Almond Oil

Faedah Almond Oil

Ramai di antara kita tahu tentang minyak badam manis dan pahit, dan banyak manfaat minyak badam secara umum, tetapi sudah tentu pengetahuan kita adalah sangat tipis. Ia mempunyai banyak faedah lain, walaupun telah diketahui mempunyai manfaat khas untuk jerawat, muka dan kulit.

Untuk lingkaran hitam

Ia digunakan untuk menghilangkan lingkaran hitam dan kulit muka, tetapi kerana ketoksikan, ia mesti digunakan dengan berhati-hati. Ia mengurangkan gelap di bawah bulatan mata oleh meremajakan kulit dan membuang kulit yang berlebihan dicipta selepas alahan.

Untuk menghilangkan cacing

Kepahitan minyak ini amat berkesan dalam membunuh cacing berjangkit, tetapi ia mesti benar-benar dalam dos yang rendah dan di bawah pengawasan pakar.

Melawan kanser

Kajian terbaru menunjukkan bahawa sebatian badam, termasuk asid hidrosianik boleh berkhidmat untuk menghalang pertumbuhan sel-sel kanser dalam beberapa jenis kanser.

Menenangkan saraf

Minyak badam pahit dianggap sebagai mengandungi sebatian gluconate "Alomajaddalin" berpengaruh pada saraf dan kesakitan. Ia harus digunakan untuk tujuan ini sahaja, tanpa lisan luar.

Manfaat minyak badam pahit dalam penurunan berat badan

Ia mempunyai peranan aktif dalam penurunan berat badan dan detox, kerana ia berfungsi pada diuresis dan dengan itu membersihkan badan daripada toksin, dan kerja-kerja untuk menurunkan tekanan darah.

Manfaat minyak badam manis untuk kulit

Ia mempunyai ciri-ciri berguna dalam pembersihan kulit, dan boleh digunakan untuk membersihkan kulit dan menjaga ia melalui pelbagai cara dan untuk jenis kulit yang berbeza.

Manfaat untuk rambut

Ia menyediakan bahan-bahan yang sihat untuk rambut di mana ia berfungsi untuk meningkatkan peredaran dalam kulit kepala dan untuk menghasilkan rambut lebih kuat, kerana ia menambah berkilau dan berseri. Selain itu, ia berfungsi untuk memanjangkan rambut dan merawat gatal-gatal kulit kepala. Ia menyumbang kepada rawatan keguguran rambut dan kebotakan, mengandungi vitamin B6 dan unsur-unsur logam lain seperti besi, magnesium dan trigliserida tak tepu.

Manfaat untuk jantung

Ia berfungsi untuk meningkatkan kesihatan jantung dan mencegah penyakit yang boleh bertahan, kerana kandungan lemak dan protein berfungsi untuk meningkatkan dan mengawal atur peredaran darah, menurut Pentadbiran Makanan dan Dadah. Ia boleh digunakan sebagai sebahagian daripada diet yang rendah lemak tepu untuk mengurangkan insiden penyakit jantung, mengikut National Institutes of Health. Ia adalah dinasihatkan untuk menggunakan minyak badam untuk orang dewasa yang berumur 18 tahun, kira-kira 30 ml sehari lebih.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar