Rabu, 04 November 2015

Apa yang menyebabkan Ketuat Genital?

Apa yang menyebabkan Ketuat Genital?

Ketuat kemaluan atau ketuat kelamin kerana mereka disebut adalah disebabkan oleh virus yang dikenali sebagai virus human papilloma. Ia juga dirujuk sebagai HPV pendek. Ini adalah penyakit yang paling biasa kelamin di seluruh dunia. Beberapa jenis virus HPV yang boleh menyebabkan kanser, tetapi mereka tidak adalah sama seperti orang-orang yang menyebabkan ketuat kelamin. Daripada jenis virus yang menyebabkan kanser adalah nombor 16 dan 18 manakala yang yang menyebabkan ketuat adalah nombor enam dan 11. Jangkitan ini juga dikenali sebagai condyloma dan verrucae.

Jangkitan ini amat mudah berjangkit, dan oleh itu, ia adalah amat penting bahawa jika dijangkiti anda mendapat rawatan segera. Jangan cuba untuk menyentuh atau memilih ketuat kerana tabiat itu boleh membawa mereka untuk merebak. Menjauhkan diri dari hubungan seksual dengan pasangan anda kerana anda mungkin menghantar penyakit ini. Jangkitan ini tidak mungkin menyebabkan banyak ketidakselesaan fizikal. Walau bagaimanapun, jika gelisah terus mereka boleh berdarah.

Membuang Ketuat Genital dengan bantuan Pakar Perubatan.

Melumpuhkan virus dalam badan adalah cara terbaik untuk membuang ketuat kemaluan. Pakar perubatan telah mengenal pasti dua kaedah utama untuk memberikan bantuan kepada pesakit yang mengalami masalah ini. Kaedah yang biasa digunakan oleh masyarakat perubatan adalah prosedur yang dikenali sebagai krioterapi. Nitrogen cecair digunakan pada ketuat untuk membekukan mereka. Jika rawatan tidak doktor berjaya boleh membuat keputusan untuk menggunakan terapi laser atau pembedahan untuk menguruskan keadaan. Anestesia tempatan diperlukan semasa prosedur ini, dan pesakit boleh mengharapkan beberapa parut. Beberapa petisyen topikal juga mencadangkan apabila keadaan perhatikan adalah sederhana.

Pemeriksaan fizikal

Orang yang dijangkiti tidak akan dapat memahami sama ada mereka membawa jangkitan atau tidak. Ia adalah penting bagi mereka untuk menghubungi pakar untuk menentukan sama ada virus telah menjangkiti mereka. Tidak kira tentang jenis rawatan orang yang dipilih mesti memahami bahawa diagnosis keadaan yang amat penting. Ini kerana beberapa jenis ketuat kemaluan tidak boleh dirawat di rumah sebenar.

Pemulihan Rumah untuk Ketuat Genital

Terdapat kepercayaan meluas diadakan bahawa ketuat kemaluan tidak boleh dirawat di rumah sebenar. Ini adalah jauh dari kebenaran kerana mereka boleh pasti ditangani berhati-hati. Sudah pasti mengambil temujanji dengan doktor anda untuk memahami keseriusan keadaan. Walau bagaimanapun, menyedari bahawa prosedur perubatan akan kos banyak wang dan tidak akan membebaskan anda daripada jangkitan sepenuhnya. Tidak ada sebab untuk anda menghabiskan beratus-ratus dolar apabila anda boleh mendapatkan ubat rumah yang berkesan di rantau ini sebanyak $ 40- $ 70.

Terdapat beberapa produk yang ditawarkan oleh syarikat yang berbeza. Kebanyakan mengandungi bahan kimia dan asid yang boleh membuktikan yang berbahaya. Rawatan ini akan sangat mudah tetapi akan meninggalkan beberapa kesan sampingan pada badan. Oleh itu, anda perlu melihat keluar untuk produk yang diperbuat daripada bahan-bahan yang benar-benar semulajadi. Produk-produk tersebut tidak akan menyebabkan apa-apa parut dan akan membantu anda berurusan dengan syarat tanpa rasa sakit yang disebabkan oleh prosedur lain. Paling penting produk akan membolehkan anda untuk menguruskan keadaan berhati-hati.

Jika doktor anda mengesahkan bahawa anda mempunyai ketuat kemaluan anda perlu ganti beberapa minit untuk memahami jenis rawatan yang paling sesuai untuk keperluan anda. Jangan mengabaikan perkara itu tetapi memilih kemaluan ubat ketuat semula jadi yang boleh membantu anda dengan berkesan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar