Rabu, 04 November 2015

Bagaimana untuk bertahan sejuk dan selesema Musim

Bagaimana untuk bertahan sejuk dan selesema Musim

Sebagai suhu jatuh dan kami mengucapkan selamat tinggal kepada musim panas, kita mula bersedia untuk musim sejuk yang panjang, bukan sahaja suhu yang bijak, tetapi dari segi penyakit. Manakala mendapat selesema sejuk dan sesekali tidak normal, ia meletakkan peredam pada hari kami untuk hari. Dalam artikel ini saya akan membincangkan beberapa tips yang baik untuk membantu mencegah mendapat sejuk dan / atau selesema.

Tip # 1 - Dapatkan beberapa zzzzzzs - Ia adalah penting untuk mendapatkan tidur malam yang baik, tanpa kita menjadi lebih letih dan badan kita memberi tumpuan kepada menjaga kita pergi bukannya berjuang sebarang jangkitan. Jadi berhenti membakar minyak tengah malam dan berehat, terutamanya semasa musim sejuk dan selesema.

Tip # 2 - Basuh tangan anda - Ia begitu mudah untuk tidak menghadirkan mindedly menyentuh muka anda, tetapi memikirkan apa yang diperbuat tangan yang telah menyentuh ... terutamanya pada musim ini! Basuh tangan dengan kerap kerana mereka adalah satu daripada pintu masuk untuk menghantar jangkitan daripada seorang ke seorang. Pastikan anda juga menggalakkan anak-anak anda untuk membasuh tangan mereka sebaik sahaja mereka pulang dari sekolah untuk membantu mengurangkan penyebaran kuman.

Tip # 3 - gula Tiada lagi - Gula adalah mungkin salah satu perkara yang lebih teruk anda boleh makan untuk kesihatan anda. Adakah anda tahu bahawa makan bersamaan dengan 1 sudu teh gula setiap hari boleh menekan sistem imun anda selama 4 jam! Sekarang adalah masa yang lama untuk badan anda untuk menurunkan pertahanan di sepanjang masa perdana untuk jangkitan.

Tip # 4 - Makan pelangi - Makan pelbagai berwarna-warni buah-buahan dan sayur-sayuran untuk memastikan bahawa anda mendapat jumlah yang besar fitonutrien dengan itu memastikan bahawa anda mendapat yang terbaik vitamin dan mineral dalam diet anda untuk menyokong pertahanan imun semula jadi anda.

Tip # 5 - Berjemur di bawah matahari - Mendapatkan vitamin D harian anda terus menjadi penting sepanjang musim sejuk kerana ia juga merupakan satu faktor penting dalam fungsi imun yang betul. Jika anda tidak mendapat di luar seringkali mempertimbangkan menambahkan dengan cecair vitamin D setiap hari.

Tip # 6 - Masa untuk senaman - Berikutan senaman boleh meningkatkan fungsi imun anda dan membuat anda berasa hebat. Namun, pastikan anda tidak lebih daripada melakukannya kerana senaman sengit boleh mempunyai kesan yang sebaliknya!

Tip # 7 - Mengurangkan tekanan - saya tahu lebih mudah berkata yang dilakukan. Tetapi perlu diingat bahawa tekanan yang lebih anda mempunyai dalam kehidupan anda tekanan yang lebih ini meletakkan pada sistem imun anda dan dengan itu membuat anda lebih terdedah kepada jangkitan.

Tip # 8 - Probiotik - Adakah anda tahu bahawa majoriti sistem imun anda terdapat di dalam usus anda? Tidak main-main! Jadi, anda boleh bayangkan jika usus anda tidak dijajah dengan "baik" bakteria maka anda sudah berjuang pertempuran kalah. Pertimbangkan mengambil probiotik setiap hari untuk memastikan bahawa anda menyediakan beberapa kawalan orang ramai dan memelihara "buruk" bakteria keluar!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar