Rabu, 04 November 2015

Royal Jelly - Satu Alternatif semula jadi untuk Mengurangkan Kemurungan

Royal Jelly - Satu Alternatif semula jadi untuk Mengurangkan Kemurungan

Memahami kemurungan adalah salah satu langkah paling penting yang anda boleh lakukan untuk mencari penyelesaian terbaik untuk masalah anda. Belajar bagaimana penyakit itu memberi kesan kepada keadaan fizikal dan mental anda boleh menjadi cara untuk anda untuk mengesahkan bahawa anda benar-benar mempunyai masalah.

Anda tidak perlu mematuhi apa-apa kehendak yang keras untuk tahu apa yang anda akan melalui. Dengan hanya menjadi jujur ​​dengan diri sendiri, perkara akan bekerja keluar baik untuk anda. Ia boleh membantu untuk membuat anda berfikir di luar kotak seperti yang anda mendapatkan dalam perjalanan anda untuk pemulihan.

Jika anda mendapati bahawa anda sedang bersedih untuk beberapa hari, anda akan dapat melihat profesional yang akan menilai keadaan anda. Anda tidak perlu tunggu sehingga ia mempengaruhi pertimbangan bunyi anda. Jika kemurungan anda disahkan, anda perlu melakukan sesuatu mengenainya.

Salah satu pendekatan yang paling biasa untuk mengurangkan kesan kemurungan ialah penggunaan Royal Jelly sebagai alternatif semula jadi.

Mengapa Gunakan Royal Jelly untuk Kemurungan?

Dalam satu kajian baru-baru ini, para saintis tertakluk tikus untuk tekanan dan kebimbangan selama 15 minit setiap hari untuk tiga minggu. Tikus juga disuntik setiap hari dengan Royal Jelly semasa ujian. Selepas kajian, saintis mendapati bahawa sebatian yang dikenali sebagai HDEA, membantu melindungi tikus terhadap kemurungan. HDEA adalah ahli protein keluarga tindak balas tekanan yang terdapat dalam Royal Jelly.

Selain daripada mengurangkan kebimbangan dan kemurungan, royal jelly mempunyai banyak manfaat kesihatan yang lain. Ia dimuatkan dengan nutrien seperti vitamin B kompleks, yang benar-benar bekerja untuk membuat anda merasa baik, asid folik, niasin, asid Pantothenic, dan antioksidan yang membantu untuk memberi tenaga kepada badan anda dan melindunginya daripada serangan penyakit.

Anda perlu tahu di mana untuk membeli royal jelly untuk menambah diet anda dan untuk menangani kemurungan anda. Anda juga perlu pengawasan seorang profesional kesihatan apabila anda menggunakan Royal Jelly sebagai semula jadi untuk melawan kemurungan. Royal jelly adalah makanan tambahan semula jadi, tetapi ia adalah sentiasa baik untuk berada di pihak yang selamat.

Anda juga boleh mengamalkan tabiat ini untuk mendapatkan lebih dekat untuk sembuh:

1. Tinggal Positif

Satu pandangan positif boleh melakukan banyak perkara untuk membantu anda mencapai apa-apa matlamat yang anda ada. Anda juga boleh memenangi pertempuran anda terhadap kemurungan dengan melihat perkara-perkara secara positif.

2. Stay Active

Aktiviti fizikal boleh membantu untuk membuat anda keluar dari pemikiran kemurungan. Selain daripada keupayaan untuk mengalihkan tumpuan anda kepada apa yang anda lakukan, ia juga menggalakkan mencukupi darah beroksigen kepada badan dan otak anda. Ini boleh meletakkan anda dalam mood yang baik dan membuat anda dari segi fizikal dan mental berjaga-jaga. Terdapat banyak latihan fizikal yang boleh membantu untuk mengeluarkan kamu dari perasaan suram anda. Ini termasuk berbasikal, berenang, menari, berjoging, berjalan dan sukan.

3. Bersikap realistik

Kadang-kadang, kemurungan adalah produk impian rosak dan matlamat berkecai disebabkan oleh objektif tidak realistik. Pukul gejala kemurungan dengan menetapkan matlamat yang realistik.

4. Bertafakur

Meditasi membolehkan badan anda, minda dan semangat untuk bersama. Ia boleh membantu anda untuk mendapatkan semula tumpuan kepada perkara-perkara yang penting dalam hidup anda. Meditasi boleh meletakkan minda dan semangat anda dengan aman, menyebabkan keadaan santai mental, tekanan darah rendah, dan mood yang lebih baik.

5. Menerima pakai haiwan peliharaan yang

Anda mungkin tidak tahu, tetapi meningkatkan haiwan kesayangan boleh membantu untuk merawat kemurungan. Ia adalah kerana haiwan boleh memenuhi keperluan asas seseorang untuk menyentuh, memegang, strok atau dipeluk dengan kasih sayang yang tulen. Haiwan peliharaan dikenali untuk melegakan tekanan, tekanan darah, mengurangkan kesepian dan meningkatkan mood.

Jika anda ada masalah dengan kemurungan, ini adalah beberapa cara yang boleh membantu untuk meletakkan anda di jalan raya untuk pemulihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar