Rabu, 04 November 2015

Mengambil Kelas Reiki

Mengambil Kelas Reiki

Kelas Reiki di mana-mana; mereka diajar di kedai-kedai buku zaman baru, di kejururawatan dan sekolah urut, di rumah-rumah persendirian, dan juga di Internet. Kelas-kelas berbeza dari segi kos dan bentuk. Mencari kelas yang betul dan guru kanan boleh mencabar, tetapi dengan sedikit usaha, sesiapa sahaja boleh mencari kelas Reiki yang sesuai untuk mereka.

Bagi mereka yang masih di atas pagar kira-kira mengambil kelas Reiki, terdapat banyak sebab-sebab yang baik untuk berbuat demikian. Amalan Reiki adalah satu cara yang baik untuk melegakan tekanan pada diri sendiri dan orang lain. Penyembuhan tenaga adalah salah satu terapi alternatif beberapa yang tidak mempunyai kontra; penyembuhan tenaga adalah selamat untuk sesiapa sahaja dan semua orang - dan tidak akan campur tangan dengan mana-mana rawatan Doktor anda ditetapkan. Reiki adalah salah satu bentuk yang lebih mudah penyembuhan tenaga yang ada kepada orang ramai. Walaupun harga berbeza-beza, dengan sedikit usaha, sesiapa sahaja boleh mencari kelas Reiki yang sesuai dengan bajet mereka - ya, walaupun percuma.

Di atas semua faktor-faktor lain, penerima yang memerlukan untuk menjadi serasi dengan guru mereka. A baik antara guru dengan pelajar adalah penting untuk kejayaan kelas Reiki. Sesetengah guru mengambil pendekatan yang lebih klinikal, mensasarkan jururawat dan ahli terapi urut mencari untuk memperoleh CEUs untuk dagangan mereka. Guru-guru lain adalah lebih rohani dalam kelas Reiki mereka, bergantung kepada perasaan dan gerak hati. Kaedah tidak adalah salah; Mikao Usui sangat intuitif dalam amalannya, manakala Chujiro Hayashi, muridnya, adalah seorang doktor tentera laut dan mengambil pendekatan yang lebih klinikal. Pelajar hanya perlu mencari guru yang sesuai untuk mereka.

Jenis-jenis kelas yang disediakan adalah berbeza-beza. Beberapa kelas bermesyuarat sekali seminggu selama satu atau dua jam dalam tempoh minggu manakala yang lain bertemu untuk hujung minggu tunggal. Di samping itu, terdapat beberapa orang guru yang mengajar kelas yang lebih jarak jauh, menggunakan telefon atau Internet untuk berhubung dengan pelajar mereka. Apa kelas disediakan untuk anda akan bergantung kepada kawasan geografi anda, walaupun kelas jarak jauh disediakan secara umumnya tersedia kepada sesiapa sahaja. Kebanyakan pelajar akan mendapat manfaat yang besar dari kelas secara langsung, tetapi terdapat banyak kelas pembelajaran jarak jauh yang indah disediakan.

Hawayo Takata mula memulakan pelajar Reiki ke peringkat guru pada tahun 1970; sebelum itu dia hanya orang yang mengajar Reiki di Barat. Sejak dahulu sehingga kematiannya pada tahun 1980, beliau telah memulakan dua puluh dua pelajar ke tahap guru. Apabila dia meninggal, sebahagian besar daripada pelajar-pelajar ini pergi mengajar Reiki dalam gaya tertentu mereka sendiri dan cara. Tambahan telah dibuat dan perkara-perkara lain dihapuskan meninggalkan kita dengan dua puluh dua versi Reiki. Dan pelajar-pelajar mereka juga mula menggabungkan item baru dan menghapuskan yang lama, menyebabkan semakin ramai yang berbeza versi Reiki.

Tidak lama kemudian, guru Reiki mula membangunkan gaya yang sama sekali baru Reiki berdasarkan perlambangan lain. Simbol-simbol baru telah ditambah kepada empat asal, dan teknik-teknik baru telah dimasukkan. Akhirnya, mereka semua umumnya mempunyai lima komponen teras; 1. Prinsip-prinsip Lima, 2. amalan Meditasi, 3. Tangan di Healing Amalan, 4. Simbol, dan 5. attunement Reiki. Pelajar perlu meneroka pelbagai sistem yang ada pada mereka. Mana-mana sistem yang menggabungkan kelima-lima komponen dan juga bergema dengan pelajar adalah kelas yang bernilai mengambil.

Satu kelas dalam Reiki adalah satu cara yang baik untuk belajar tentang penyembuhan tenaga. Kelas-kelas yang boleh diakses kepada semua orang cukup banyak. Selepas memilih guru yang betul dan sistem Reiki yang paling sesuai dengan gaya mereka sendiri peribadi dan kepercayaan, pelajar boleh memulakan satu perjalanan yang indah dalam hidup seorang pengamal Reiki.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar