Rabu, 04 November 2015

Home Pemulihan Pencegahan Tinggal Sihat dan Selamat

Home Pemulihan Pencegahan Tinggal Sihat dan Selamat

Perbahasan penjagaan kesihatan dan kemerosotan ekonomi baru-baru ini yang menyebabkan bawah diinsuranskan dan tidak diinsuranskan mempertimbangkan untuk menggunakan rawatan rumah untuk sakit dan penyakit mereka. Jika anda masuk ke dalam kategori ini atau jika anda hanya semata-mata mahu menjadi sedikit lebih proaktif mengenai kesihatan anda, terdapat beberapa ubat-ubatan rumah pencegahan bagi penyakit yang paling biasa.

Sekiranya anda cuba ubat rumah atau dua anda mungkin terkejut apabila anda sedar bahawa anda mungkin telah dielakkan perjalanan ke doktor dan kos tambahan yang datang dengan ia.

Di bawah anda akan menemui senarai beberapa yang paling kerap dan mudah untuk merawat komplikasi yang orang menghadapi sebagai tambahan kepada beberapa rawatan rumah yang mudah untuk digunakan.

1. Alahan:

Alahan adalah menyusahkan dan rumah anda adalah tempat yang anda mahu perlu bersabar dengan gejala ini. Terdapat beberapa langkah yang boleh diambil untuk melindungi diri sendiri.

Debu dan memvakum akan membangkitkan jumlah yang baik daripada habuk, jadi cuba untuk mengelakkan diri daripada kerja rumah ini jika mungkin. Menukar daripada penapis dalam relau anda secara tetap dan peralatan tempat tidur yang bersih di tempat tidur. Anda mungkin mahu mempertimbangkan menggantikan permaidani dengan jubin atau kayu dan haiwan mungkin perlu tinggal di luar atau kurangnya daripada bilik tidur.

2. Panas Jantung:

Menilai makanan yang anda makan adalah perkara pertama yang perlu anda lakukan untuk menangani masalah ini. Minuman berkarbonat, makanan berasid, makanan pedas, dan makanan dengan kandungan lemak yang tinggi adalah faktor yang paling biasa untuk pedih ulu hati. Anda harus cuba untuk makan makanan yang lebih kecil melalui hari, senaman, dan mengurangkan berat badan beberapa jika perlu.

Minum sudu teh beberapa cuka epal cider dicampur dengan sedikit air adalah salah satu daripada beberapa rawatan rumah yang akan memberikan sedikit kelegaan segera dari pedih ulu hati.

3. Keletihan:

Orang yang sentiasa cenderung untuk merasakan tenaga penat atau kekurangan boleh beralih kepada sejenis dadah, sama ada kopi, minuman tenaga, atau beberapa pil dibeli di kaunter. Pendekatan yang lebih semula jadi untuk masalah ini adalah untuk mendapatkan rehat secukupnya dan mendapat tidur yang lebih baik. Meninggalkan komputer riba anda di bilik lain dan cuba menenangkan sedikit sebelum benar-benar memukul dipecat.

4. Buasir:

Cara yang paling mudah dan paling cepat untuk mengurangkan risiko buasir adalah makan serat dan minum jumlah yang mencukupi air. Salah satu punca utama buasir adalah sembelit dan ini boleh mengurangkan jumlah wabak. Sekali lagi bersenam dan berdiet membantu mengurangkan risiko buasir.

Keempat-empat rawatan rumah pencegahan yang mudah boleh membantu anda mengelakkan doktor dan menjimatkan wang tunai. Tidak ada yang lebih baik daripada anda dan keluarga anda kekal sihat dan bahagia.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar