Rabu, 04 November 2015

Penjagaan konservatif untuk Sakit Leher

Penjagaan konservatif untuk Sakit Leher

Rawatan konservatif adalah istilah yang digunakan apabila tiada pembedahan yang terlibat. Ini boleh menjadi sesuatu yang mudah seperti kaunseling. Walau bagaimanapun, orang yang mengalami berulang atau sakit leher kronik mempunyai tidak boleh hanya menunggu-nunggu dan perlu mempertimbangkan beberapa alternatif pencegahan langkah.

Kaedah penjagaan konservatif

Ini termasuk pemahaman dan pembelajaran kaedah yang berbeza untuk melindungi leher dan belakang anda dan juga menjalankan latihan yang akan menguatkan otot dalam bidang ini. Langkah-langkah rawatan konservatif boleh termasuk:

• Medication- Sesetengah ringan ubat tahan sakit boleh membantu mengurangkan kesakitan dan keradangan. Mereka perlu diambil di bawah pengawasan doktor dan dalam dos yang disyorkan. Ia perlu difahami bahawa sama sekali tidak akan ubat menghentikan haus dan lusuh yang berlaku di bawah keadaan biasa.

• Braces- Jika anda telah didiagnosis dengan mana-mana kecacatan tulang belakang atau gangguan atau sebarang masalah leher berpotensi yang lain, doktor anda mungkin mengesyorkan bahawa anda menggunakan sedikit sokongan luar seperti pendakap leher. Ada kalanya sakit leher mungkin memancar ke belakang, di mana dua gol kembali mungkin akan disyorkan. Ini pendakap secara amnya digunakan untuk merawat sakit leher, kelemahan otot dan osteoporosis. Mereka melumpuhkan leher dan tulang belakang dan menyokongnya.

• Soft-tisu Massage- Chiropractors menerima latihan untuk pelbagai jenis urut tisu lembut. Ini adalah kaedah yang telah terbukti untuk mengurangkan kekejangan dan kesakitan kerana ia membantu otot berehat. Hal ini dengan membawa masuk bekalan segar darah yang kaya dengan nutrien dan rasa tempat apa-apa bahan kimia perengsa yang disebabkan oleh keradangan. Urut tisu lembut juga membantu dalam menenangkan otot leher tertekan dan membawa mereka kembali kepada panjang biasa. Ini membolehkan anda untuk bergerak dengan lebih mudah dan kurang sakit.

• Bersama Mobilization- chiropractor anda hanya mungkin dikenakan tekanan yang berubah-ubah dan pergerakan sendi leher. Ini akan membantu dalam pelincir mereka dan mengurangkan kekakuan. Dalam tempoh masa, kesakitan berkurangan, tekanan dan pergerakan mungkin mendapat sedikit lebih kuat. Ini membantu dalam memanjangkan tisu yang wujud di sekeliling sendi dan mengembalikan pergerakan yang lebih baik tulang belakang.

• otot Sore dan sendi Traction- cenderung untuk meringankan keluar apabila daya tarikan digunakan. Ini boleh dicapai dengan tangan atau mesin daya tarikan. Dalam beberapa kes, chiropractor anda mungkin memberi anda alat berasaskan daya tarikan yang mudah yang boleh digunakan di rumah. Jumlah tarik yang diperlukan bergantung kepada keterukan keadaan.

Hari ini, rawatan kiropraktik digunakan untuk manfaat yang besar di leher dan keadaan saraf yang berkaitan dengan tulang belakang yang lain. Mencari perkhidmatan kiropraktik yang baik dalam persekitaran kediaman anda. Ini akan membantu anda menjaga-up pelantikan dan pergi ke sana secara tetap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar